vrijdag 12 september 2014

donderdag 11 september

Weer een ontbijt achter de kiezen met dit keer een gekookt ei erbij. Mijn boodschappenmaat vandaag is Maria Verreydt. Nu voor 2 dagen, want morgen is het de Vlaamse dag.

Geen koken vandaag, de belgen staan achter de stoof. Ik kan mij dus geheel en al wijden aan mijn schilderij. Toch wel lekker zo'n dagje rust en niet over het eten na te hoeven denken.

Nadat Maria en ik terugkwamen van de boodschappen ben ik begonnen met de voorbereidingen van het avondeten en alles is klaargezet zodat het snel verwerkt kan worden.

Naar ik begreep zijn de meiden weer geconcentreerd bezig geweest en alles vordert gestaag. Marian heeft haar stilleven al heel goed in kaart gebracht en is bijna met de laatste penseelstreken bezig. Een wat abstract geheel, maar dat had ze in haar hoofd. Het wordt een mooi plaatje. Nu de volgende uitdaging op gaan zoeken Marian!

Marjolijn heeft wat moeilijkheden met haar eekhoorn, die wil maar niet goed zitten op zijn tak. Niet naar het zin en het blokkeert haar volledig. Wellicht spelen de nachtlijke bezoekjes van mij hierin een rol, dus vanavond maar niet op visite gaan. Ze heeft ook nog de tekening van een beeld van Nefratete opgezet, maar wil eerst de eekhoorn afmaken. Het Nefratete schilderij wordt ook een plaatje, dat weet ik zeker.

Maria Verreydt heeft gisteren haar eekhoorn helemaal afgekregen en heeft een punkstaart gekregen. De normale kleuren bij punkhaar ontbreken, maar het is een heel koddig en gek beest geworden. Nu is ze bezig met galopperende paarden, waar begint ze aan.........! Ze is de tekening aan het opzetten en dat gaat haar goed af.

Maria Vervoort haar eekhoorn heeft ook een plaats gekregenen in onze galerie. Meer dan leuk dat dikke mormeltje op zijn tak. Ook heeft ze even snel maar een werkje gemaakt van 3 slakkenschelpen met een rode achtergrond. Heel leuk, hoe komt ze erop. Op dit moment is ze bezig met de volgende uitdaging. Vier zwaluwbaby's in hun nest, waarvan er 1 vind dat de andere toch wel veel herrie maken. Geinig plaatje!

Marrie is nog bezig met haar landschap en het gaat heel goed. Het is nog niet helemaal af, maar je ziet dat het een mooi schilderij wordt. Ook heeft ze even snel tussendoor nog een ander schilderij opgezet. Lijkt wel een Japans plaatje, twee roodborstjes op een kale tak met een grijze achtergrond. Een Stylistisch en mooi geheel.Gaaf.

Anneke heeft zich ook op de eekhoorn gestort, pluizige staart op een tak, etend aan een eikel. Nu heeft ze een schilderij opgezet van 3 musjes op een tak, deze vordert en wordt een mooi geheel. Ze roemt zichzelf en is zeer tevreden met het al nu behaalde resultaat.

Roos rent zich rot tussen alle meiden om ze bij te staan wanneer men geblokkeerd is of als men raad nodig heeft. Daarnaast heeft ze zelf ook een schilderij meegenomen wat volgende maand klaar moet zijn. Zij zucht ook en steunt wanneer het niet gaat. Heerlijk om dit mee te maken, wij doen het dus niet alleen.

Ik ben nog steeds bezig met mijn landschap en deze gaat ook wel goed. Morgen kan ik mij de hele dag er aan wijden. Heerlijk.

De dagen vliegen, het is al donderdag. Vanmiddag als lunch een gebakken ei gemaakt voor iedereen met tomaat, hamspek. Men vond dit heel lekker na al dat drukke geschilder. Thee met een koekje erbij natuurlijk en aansluitend de borrel.

Diner genuttigd, het land voor vanavond Nederland. Snelle kippensoep, een andijvie ovenschotel en als toetje verse frambozensap met zoete yoghurt. Het ging er allemaal weer goed in. Met uiteraard de nodige wijntjes, sapjes en water.

Nu nog even de blog bijgewerkt van gisteren en vandaag. Tijd om te gaan slapen en geen nachtelijk uitje bij Marjolijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten