donderdag 11 september 2014

woensdag 10 september

Na het ontbijt ben ik met Anneke boodschappen gaan doen. Dat was aangenaam en we natuurlijk kletsen op de heen- en terugreis.

De boodschappen werden opgeruimd en ben ik aan de voorbereidingen voor het avondeten begonnen. Marian heeft mij geholpen met het toetje, 3 grapefruits uit de schil snijden. Dan heb je de partjes zonder velletje. Pokkenwerk, dus Marian heb ik opgescheept met dit werkje.

Het was de Griekse avond, na de lunch (een enorme boerensalade) hebben Marian en ik de moussaka afgewerkt en het voorgerecht (Griekse champignons op toost) plus nagerecht (grapefruits en mandarijnen met daarop yoghurt met slagroom en limoenrasp).

Vervolgens zijn Marian en ik naar het atelier gegaan en werd ik geconfronteerd met de vraag van Roos, "Waar is je telaatbriefje". Mijn antwoord was, mijn moeder heeft het niet getekend en daarom had ik geen telaat briefje. Maar ik mocht wel naar binnen van Roos om aan mijn werk te beginnen.

Nou oorlog woedde in mij, eigenlijk meer ongeduld. Het werk moet eigenlijk direct af. Maar dat gaat nu eenmaal niet, lagen over elkaar maakt een schilderij veel leuker, spannender en mooier. Dus ik moest mij bedwingen om het in de hoek te gooien.

De ochtend voor de meiden verliep rustig, ze waren heel geconcentreerd bezig. Ik was verbaasd over de vorderingen die ze in deze twee dagen al gemaakt hadden. Gaaf!

De middag was ook rustig, weer geconcentreerd bezig allemaal met een theepauze in de zon met Joost den Strooper koekjes. Even lekker uitbuiken, lachen en kletsen met elkaar.

De middag ging te snel en voordat we wisten was het borreltijd. Ook aangenaam, wijntjes, chipjes, sapjes en water. Dat gaat er goed in. Het diner hierna viel goed in de smaak, alleen Marjolijn deed niet met de moussaka. Zij kreeg biefstuk, gebakken aardappels en deelde mee in de bijbehorende salade. Het toetje de grapefruits van Marian met de yoghurt.

Daarna zoals gisteren nog even een nachtbezoek bij Marjolijn en wat hoofstukken in mijn boek gelezen. En alvast de taken voor morgen even doornemen met als mindset dat ik er veel zin in heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten