vrijdag 12 september 2014

vrijdag 12 september

Heerlijk ontbijt gehad en gisteravond ben ik erachter gekomen dat mijn 2 dagen op de blog niet helemaal goed zijn overgekomen. Wat taalfoutjes en rare zinnen had ik gemaakt. Dit heb ik deze morgen maar even voor zover mogelijk rechtgezet.

Zo direct gaan wij lunchen en vanavond zal het verloop van deze dag aangevuld worden. Het is wel wat later geworden dan ik in gedachte had maar, niet diezelfde avond maar vanavond (18 september). Ik schaam mij diep, maar heb het hoop ik nu goed gemaakt.

OK, de belgen staan achter de stoof. Zij hebben een verrassingsmenu gebrouwd. Bij het ontbijt, bokes met muizenstrontjes. Schiet mij maar lek, het zijn gewone boterhammen met hagelslag. Nou zeg, muizenstrontjes!

De rest van de dames, inclusief mijzelf, konden lekker misbruik van Roos maken en ons wijden aan de schone schilderkunsten. Nou men had een strak schema, Marrie had bijna het landschap af en haar roodborstjes op een tak.Ook had zij een plofkoolmees gevonden met een weerspiegeling in het water die ze nog wilde schilderen. Gaaf plaatje en ze gaat als een speer.

Anneke heeft haar eekhoorn klaar en is begonnen met 3 musjes op een tak, wordt ook heel mooi. Dan heeft ze ook nog een merel gevonden die ze ook nog wil maken, deze zit ook op een tak en als ondergrond bloesem of zoiets, ook een fraai plaatje.

Maria 1 (Verreydt) heeft ook haar eekhoorn af en heeft zich gestort op een drie-tal paarden die in galop door het water heen gaan. Nou dit is een behoorlijke uitdaging voor haar, komt helemaal goed. Maria 1 zit in de flow.

Maria 2 (Vervoort) heeft ook haar eekhoorn reeds af en heeft nog de slakjes afgemaakt. Zij had een plaatje bij haar van 5 zwaluwtjes in een nest, een heel koddig plaatjes. Zo zacht die kleine jonge vogels. Zij vroeg aan Roos of zij die al kon maken. Ze was er een beetje huiverig over, maar Roos heeft haar gerust gesteld en ze heeft de uitdaging opgepakt.

Marian had voor de gezamelijke opdracht een stilleven van fruit uitgekozen. Deze was ook af en zij is begonnen aan een roodborstje op een heel klein doek. Schiet op en wordt zeer zorgvuldig en precies uitgewerkt. Ze is net zoals de anderen zeer geconcentreerd bezig. Gaat helemaal goed komen.

Marjolijn is ook de strijd weer aangegaan met haar eekhoorn. Tegelijkertijd heeft ze Nefratete opgezet, maar het gaat niet allemaal zoals ze in gedachten had. Maar ze zet door en komt er toch uit. In de tussentijd ruimt ze ook herhaaldelijke malen haar tafel op. Ik verdenk haar ervan dat dit een afleidingsmanouvre is.

De belgen hebben inmiddels de lunch klaar (Oostendse zeewormpjes met vakantiesalade en brood) Nou weer zo'n byzonder gerecht. Zitten we aan tafel en dan krijgen we salade met een tomaat die gevuld met garnalen. Iech, gadver dat vind ik niet lekker. De wormen van mij doneer ik aan een ander en krijg een gevulde tomaat, maar met een ei. Dat was lekker.

Daarna gaat de dag verder met schilderen, de meiden zijn heel stil. Roos is lekker bezig in de tussentijd met haar eigen schilderij en dat vordert ook.

's Avond rond 6 uur, te vroeg voor ons. Want wij willen eerst borrelen, maar de belgen zijn aan de macht. Dus avondeten (een dooie mus verzopen in de saus, met aardappels en groenten) Weer zo'n belgengrap. Krijg je een blinde vink op je bord met roomsaus gevuld met champignons en bloemkool met piepers.
Was lekker.

Nagerecht weer zoiets raars (vliegenpap). Nou een kommetje vla met rozijnen is dat, nu dat vind ik wel lekker. Uiteraard met de nodige wijntjes was het een heerlijk maal.

Paul is inmiddels gearriveerd en Roos ziet er stralend uit. Kinderen binnen armbereik en niet alleen zij ..........!

Nog wat wijn, kletsen en dan gaan we naar bed. Op naar de volgende dag, de vakantie gaat snel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten