maandag 22 september 2014

Vertrek vrijdag 19 september

Nadat ik om 07.00 uur ben opgestaan. Ja dat is heel vroeg in de morgen en het idee was om direct de auto vol te laden met alle spullen die in ons atelier stonden.

Toen dat gedaan was ben ik omgereden om de auto verder in te laden met de spullen die in de keuken staan en uiteraard ook mijn bagage. Altijd handig om dit mee te nemen.

Ik heb de schilderijen die gemaakt zijn door mij nog even laten staan omdat Piet, Marlies en de schoonmaakdames altijd even willen zien wat wij in deze 10-daagse schildervakantie gemaakt hebben.

Het ontbijt is door mij klaargezet en alle overbodige spullen ingepakt. Na het ontbijt de restjes die niet meegaan weggooien en de auto volgeladen. Snel een douchebeurt genomen en de auto omgereden voor de laatste spullen, de schilderijen.

Marjolijn neemt alvast afscheid, gaat nog wat boodschappen doen in Margraten en dan richting huiswaarts. Piet komt aan met Marlies en bekijkt alle schilderijen. Gedurende de week had hij al aangegeven dat hij het roodborstje van Marian wilde kopen voor de vogelkamer. Dat is de kamer waar ik altijd in slaap, dus volgend jaar lig ik met het roodborstje van Marian in bed.

De schoonmaakdames komen ook nog even langs en Marian verkoopt daar ook nog haar andere roodborstje, die had ze gemaakt omdat zij het plaatje zo leuk vond. Nu zal ze voor de derde keer het roodborstje moeten schilderen, maar dat vindt ze niet erg. Goed gedaan Marian!!

Iedereen keert richting huiswaarts, dus Marian en ik ook. Helemaal binnendoor rijden was het plan en dat hebben we ook gedaan. Lekker door het Limburgse platteland rijden, mooie uitzichten, is erg fijn.

Bij Budel hebben we de lunch genuttigd en het was erg warm. Midden in de zon, toch nog een mooi einde van deze vakantie. Via Zuilichem, de post ophalen hebben we de pont bij Brakel genomen en daar scheidde onze wegen.

Ik ben verder binnendoor gereden en dat was wel leuk omdat op de radio ik iedere keer de filemeldingen hoorde, niet voor mij dus.

Einde middag te Zoetermeer aangekomen, waar Rick en mijn poezen mij stonden op te wachten. Jammer de vakantie voorbij en het gewone leven begint weer.

Tot volgend jaar, dan gaan we weer. Maar dan laatste week augustus, 1e week september. Ik kijk er al naar uit.

Alleen nog de foto's plaatsen en ook op de blog van 2013 (schaam mij diep) en dan is het weer gedaan.

Groet, Gonny Wagner

Geen opmerkingen:

Een reactie posten