donderdag 18 september 2014

zaterdag 14 september

Met Marian ben ik de boodschappen voor het weekend gaan halen, ging snel. Alleen op de parkeerplaats bij de bakker en de supermarkt was het wat druk.

Maar toch nog op tijd terug en we hebben de voorbereiding voor de Italiaanse dag. Portobelles vullen met venkel en klaarzetten tot gebruik. Daarna de groenten snijden voor de saus bij het hoofdgerecht en ik heb Marian weer kunnen strikken om nu sinaasappels uit de partjes te snijden. Nu is zij een ervaringsdeskundige op dit gebied en ik maak graag gebruik van haar.

De tiramisu is klaargezet in de koelkast om op te stijven en we trekken richting ons atelier. Zo stil wanneer we daar aankomen.

Alle nieuwe werken zijn al in een vergevorderd stadium. Paul en de kinderen van Roos en Paul zijn naar het een optocht met allerlei legervoertuigen geweest en morgen gaan ze naar vliegveld Maastricht voor vliegshow met helicopters enz.
Op de ochtend hadden Roos, Sven en Myrthe ook nog valappels opgeraakt voor het bakken van een appeltaart. Wij hadden hiervoor de spullen gekocht.

Na het borreluur zijn wij begonnen met het diner.
Voorgerecht ging er goed in.
Hoofdgerecht vond iedereen lekker.
Nagerecht vond aftrek.

Ik ben tevreden met dit soort eters, doe mij er maar meer. Nog even op bezoek bij Marjolijn en toen ben ik gaan slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten